Jak podaje agencja Bloomberg, budowa zakładu produkcyjnego kosztowała Kia Motors ok. miliarda dolarów. Cała fabryka ma wytwarzać rocznie 300 tysięcy samochodów oraz zatrudniać ponad 1,2 tysiąca pracowników. 

Kia zdecydowała się zainwestować w Stanach Zjednoczonych przede wszystkim ze względu na ostatnie problemy Toyoty. Dotychczas dominujący na amerykańskim rynku japoński gigant motoryzacyjny notuje z miesiąca na miesiąc coraz niższe wielkości sprzedaży. Jak szacuje firma badawcza Edmunds.com, sprzedaż pojazdów marki Toyoty w Stanach Zjednoczonych obniżyła się w lutym br. o 10 proc. w stosunku do lutego 2009 roku. Tymczasem w analogicznym okresie sprzedaż aut należących do koncernów Kia Motors i Hyundai wzrosła prawdopodobnie o ok. 25 proc.

Jak widać w słabości Toyoty szansę dla siebie widzą inni producenci aut, tacy jak Kia Motors, Hyundai Motor, czy europejski Volkswagen. Chciwych okiem spoglądają oni na amerykański rynek samochodowy i inwestują w nowe fabryki i zakłady produkcyjne. A chcąc przyciągnąć jak największą liczbę klientów, oferują nowe modele aut w niższych niż wcześniej cenach.