Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke poinformował we wtorek na konferencji prasowej, że projekt "Promujmy Polskę razem" będzie dofinansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. Jego realizacja ma kosztować 30 mln euro. Szmytke zapowiedział, że POT chce promować nasz kraj za granicą, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Belgii, Szwecji oraz Danii. "Przedmiotem kampanii wizerunkowych będą polskie miasta i regiony, ich atmosfera oraz wydarzenia kulturalne" - powiedział.

Zaznaczył, że dla promocji naszego kraju na świecie zostaną wykorzystane wydarzenia, które skupiają uwagę mediów i stanowią dobry pretekst do mówienia o Polsce i jej atrakcjach. "Takimi "kotwicami medialnymi" będą m.in. obchody 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, prezydencja Polski w Unii Europejskiej czy Euro 2012" - wyjaśnił.

Oprócz tradycyjnych metod promocji kraju, jak stoiska na targach, spoty reklamowe w radiu i telewizji, billboardy, POT chce wykorzystać nowoczesne narzędzia promocyjne. Jednym z nich ma być rejs żaglowca Fryderyk Chopin, który zawinie do portów europejskich. Temu wydarzeniu mają towarzyszyć duże imprezy kulturalno-rozrywkowe.

Poza promocją Polski i zachęcaniem do naszego kraju potencjalnych turystów, program ma na celu wspomaganie polskich przedsiębiorstw z branży turystycznej. Za pieniądze, z których będzie finansowany, zostanie przygotowany także kompleksowy system informacji turystycznej. Przedstawiciele POT chcą, by system był jak najprostszy, by można było korzystać z niego przez np. telefon komórkowy. Ma on zacząć działać w 2012 r., żeby mogli z niego korzystać turyści, którzy przyjadą do Polski na mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Reklama