Według opublikowanych w czwartek danych Japońskiego Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych, w lutym sprzedano w Japonii ponad 27 tys. egzemplarzy Toyoty Prius, co powoduje, że jest ona już 10 miesiąc z rzędu najchętniej kupowanym samochodem.
Na drugim miejscu znalazła się Honda Fit, a na kolejnych znów modele Toyoty - Vitz, Passo i Corolla.
Zdaniem analityków rynku, wynika to z faktu, iż Prius spala wyjątkowo mało paliwa dzięki alternatywnemu napędzaniu silnikiem spalinowym i elektrycznym oraz systemowi zachęt (w tym ulg podatkowych) przy zakupie, wprowadzonym przez rząd japoński.
Prius jest tak popularny, że japońskie fabryki Toyoty nie nadążają z produkcją i czas oczekiwania na odbiór auta wynosi obecnie ok. 6 miesięcy.
Tymczasem Prius znalazł się wśród modeli, które Toyota odwołała do naprawy na całym świecie z powodu możliwości wystąpienia awarii systemu hamulcowego. Koncern, będący obecnie największym producentem samochodów na świecie, odwołał do naprawy łącznie ok. 8,5 mln swych samochodów. W większości dotyczy to Stanów Zjednoczonych, ale także Europy i krajów azjatyckich.
Sprzedaż samochodów Toyoty w USA spadła w lutym o ok. 9 proc., czyli mniej niż się obawiano. Jednak, jak pisze Associated Press, może się to zmienić bowiem napływają sygnały, że Amerykanie są niezadowoleni z jakości darmowych napraw ich samochodów w serwisie Toyoty. Część klientów utrzymuje, że w ich samochodach nadal zacinają się pedały przyspieszenia i przesuwają się dywaniki podłogowe.