Zobaczmy, jak wygląda i jakie korzyści może przynieść wdrożenie systemu klasy ERP. Za przykład niech posłuży jedna z największych hurtowni kosmetycznych w Europie Środkowej – firma Activ, która niedawno wdrożyła zintegrowany system zarządzania Navireo. W Polsce Activ od wielu lat jest największym importerem komponentów wyposażenia salonów kosmetycznych. Zaopatruje również wiele zagranicznych przedsiębiorstw.

Czego klient potrzebuje

Firmie zależało przede wszystkim na zautomatyzowaniu najważniejszych procesów biznesowych ze szczególnym naciskiem na sprzedaż internetową, integrację z systemem B2B (Business to Business) oraz usprawnienie wymiany danych z firmami kurierskimi i bankami.
Biorąc pod uwagę perspektywy dalszego rozwoju, Activ szukał nowego systemu, który dałoby się łatwo dopasować do jego potrzeb. Wybór padł na Navireo firmy InsERT. Główne czynniki, które o tym zadecydowały, to elastyczność, możliwość rozbudowy o własne rozwiązania, wygodna obsługa oraz korzystny stosunek jakości do ceny. – Wdrożenie przebiegło bardzo sprawnie i szybko – opowiadał Jacek Maroń, współwłaściciel firmy Leo, która przeprowadziła wdrożenie.
Reklama
– Klient rozpoczął pracę na nowym systemie w podstawowej funkcjonalności praktycznie z dnia na dzień. W ciągu miesiąca zakończyliśmy podstawowy etap wdrożenia. Ze względu na duże możliwości funkcjonalne Navireo nie było żadnych problemów ze spełnieniem wymagań klienta, a dzięki dużym możliwościom konfigurowania stanowisk system można było łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb użytkowników – dodaje Jacek Maroń.

Pełna automatyzacja pracy

Dzięki wdrożeniu nowego systemu udało się zautomatyzować wiele procesów, które do tej pory wykonywano ręcznie (np. pobieranie wyciągów). System zapewnił również stabilną pracę zdalną w oddziałach i bezproblemową wymianę danych z centralą. – Wdrożenie systemu Navireo umożliwiło nam przede wszystkim szybkie przejście z poprzedniego oprogramowania z zachowaniem całej historii wcześniejszych dokumentów – mówi Tomasz Pacholczyk, właściciel firmy Activ.
Navireo zautomatyzował i znacznie usprawnił proces realizacji zamówień, również tych dokonywanych za pomocą platformy B2B. Zastosowanie systemu Navireo pozwoliło nam również na wyeliminowanie wszelkich słabych punktów dotychczasowych, tradycyjnych rozwiązań.
W najbliższej przyszłości Activ planuje uruchomienie oddziałów we wszystkich większych miastach Polski, co będzie się wiązało ze zmianami organizacyjnymi w firmie i wdrożeniem kolejnych modułów Navireo, m.in. księgowych. Rozpoczęto już także modernizację systemu wymiany danych z firmami kurierskimi.
pa