Jak podaje agencja Bloomberg, czołowy dostawca bezprzewodowego internetu w Stanach Zjednoczonych firma Verizon Wireless w maju lub czerwcu tego roku planuje wprowadzić do sprzedaży nowe modele telefonów komórkowych. Docelową grupą odbiorców mają być amerykańskie nastolatki. To w oparciu o ich preferencje, Microsoft zaprojektował nowe komórki.

Nowe modele telefonów zostały wykonane przez firmę Sharp, zaś sam Verizon przy ich tworzeniu współpracował z Microsoftem. Amerykański gigant branży komputerowej już od dłuższego czasu próbuje podbić rynek telefonów komórkowych. W przeciwieństwie jednak do firmy Google, jedynej umożliwiającej zakup stworzonego przez siebie telefonu Nexus One, nie chce bezpośrednio sprzedawać sprzętu, lecz za pośrednictwem znanych i cenionych na rynku operatorów. Inna niż w przypadku Google strategia podboju telefonicznego rynku sprawiła, że Microsoft rozpoczął współpracę z Verizon Wireless. Jej efektem mają być właśnie komórki dla młodzieży, które mają stać się hitem nadchodzącego lata.

Nowe telefony, z racji zdefiniowania grupy potencjalnych odbiorców, mają posiadać łatwy dostęp do portali społecznościowych, klawiaturę umożliwiającą pisanie wiadomości tekstowych oraz popularne oprogramowanie firmy Microsoft. Nowe modele określane jako "Pink phones" będą miały także nowoczesny design oraz zostaną połączone z Microsoft's Xbox Live przeznaczonym do gier online oraz z Zune, przenośnym odtwarzaczem multimedialnym. Same telefony mają bardziej przypominać iPhone niż zwykłe komórki. Prawdopodobnie w regularnej sprzedaży pojawią się na przełomie maja i czerwca.