W obecnych warunkach zaostrzającej się konkurencji rynkowej, wobec setek podobnych produktów, emocje mogą wywierać istotny wpływ na decyzje klientów. Autor "Emocjonomiki" odwołuje się do obserwacji mimiki twarzy – najskuteczniejszej metody pomiaru i analizowania reakcji emocjonalnych. Pokazuje też, jak wykorzystywać emocje w poszczególnych działaniach biznesowych – budowaniu marki, projektowaniu produktów, reklamie, sprzedaży, obsłudze klientów i zarządzaniu pracownikami.

"Emocjonomika" jest świetnie napisana, gruntownie przemyślana i pełna niezwykle przekonujących sugestii. Wyjaśnia, w jaki sposób emocje biorą górę nad logiką, pokazuje, jak wykorzystywać emocje w budowaniu marki, strategii reklamy, sprzedaży i kontaktów z klientami” – przekonuje Martin Lindstrom, autor książki „Dziecko reklamy”.

"Emocjonomika" opisuje emocjonalne strategie z wykorzystaniem Matrycy Emocjonomicznej (Emotionomics Matrix) jako przewodnika oraz specyficzne, taktyczne gotowe do zastosowania plany działania. Książka prezentuje też autentyczne przykłady z działalności wiodących organizacji biznesowych i zawiera ogromny zasób pomocnych, a przy tym prowokacyjnych i często zabawnych obserwacji ludzkiej natury.

Autor "Emocjonomiki" Dan Hill jest założycielem i prezesem firmy konsultingowej Sensory Logic. Jest autorytetem w dziedzinie wpływu emocji na zachowanie konsumentów i pracowników oraz ekspertem w wykorzystaniu mimiki twarzy do analizy procesów decyzyjnych klientów.