Jednak jak podają analitycy, w stosunku do stycznia, liczba sprowadzonych i zarejestrowanych używanych aut zwiększyła się w lutym o 18,5 proc. W porównaniu z lutym 2009 r. jednak spadła. Zdaniem ekspertów Samaru to wypadkowa dwóch głównych czynników – złej pogody oraz kursu złotego, który sprawił, że opłacalność importu wielu aut znacznie się zmniejszyła.
Wśród sprowadzonych aut 46 proc. stanowią samochody w wieku ponad 10 lat. Auta w wieku od czterech do 10 lat to 45 proc. importu, natomiast najmłodsze – do czterech lat – zaledwie 9 proc.
Liderem wśród najchętniej sprowadzanych z zagranicy używanych aut pozostaje Volkswagen. Od początku roku – zarejestrowano 15,7 tys. aut tej marki, o 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Wiceliderem jest Opel – 10,3 tys. samochodów (spadek o 10,7 proc.). Trzy kolejne miejsca zajmują – z podobnymi wynikami rzędu 6,8–7,5 tys. sztuk: Renault, Ford i Audi. Dalsze pozycje należą do marek: BMW, Seat, Mercedes, Peugeot i Toyota.