Polscy przedsiębiorcy deklarują przywiązanie do własnych biznesów, ale chętnie się ich pozbędą - pisze "Puls Biznesu" powołując się na wyniki badań firmy doradczej Grant Thornton International.

Według niej, co piąty polski przedsiębiorca wyjątkowo chętnie spienięży własne udziały. Ale coraz mniej chętnie przez giełdę - zauważa gazeta. Badania pokazują, że prawie co piąta średnia i duża firma w Polsce w ciągu najbliższych trzech lat może zostać wystawiona na sprzedaż. Potwierdza to 18 proc. przebadanych przedsiębiorców. (Np. we Francji 16 proc., w Wielkiej Brytanii 12 proc., a w Hiszpanii i we Włoszech - po 5 proc.). Spośród 13 ankietowanych krajów UE tylko Finlandia ma od nas wyższy odsetek (26). Zaś średnia światowa (na próbie 36 krajów) to tylko 10 proc.

Zdaniem dziennika, kryzys dał naszym przedsiębiorcom w kość i część z nich ma dosyć zmagania się z trudną rzeczywistością. Ale też sporo właścicieli sprzedażą akcji chce rozwijać firmę, a nie się jej pozbywać. Więcej szczegółów dziś w "Pulsie Biznesu".