Technologia pozwalająca na oglądanie meczów piłki nożnej i filmów na małym ekranie w trójwymiarze może zrewolucjonizować rynek telewizorów. Panasonic, który jako pierwszy wprowadził telewizory 3D do sklepów w Stanach Zjednoczonych, poinformował, że w tydzień wyprzedał wszystkie urządzenia.

Sukces trójwymiarowej technologii to nie tylko rekordowe zyski „Avatara”. Najwięksi producenci sprzętu elektronicznego zaczynają walkę o klienta przy pomocy telewizorów 3D. Jako pierwszy powodzeniem w tym segmencie może pochwalić się Panasonic. Dystrybucja nowych telewizorów tej firmy w Stanach trwa zaledwie tydzień, a już wszystkie zostały wyprzedane. „Wreszcie mamy prawdziwą telewizję. 3D sprawia, że staje się ona realna”- mówił o nowym produkcie Bob Perry z amerykańskiego oddziału Panasonica.

Do podbicia rynku szykują się już rywale Panasonica. Od 14 marca Amerykanie mogą kupić telewizory 3D firmy Samsung, a od czerwca dostępne będą urządzenia tego typu produkowane przez Sony. Szacuje się, że w tym roku na świecie zostanie sprzedanych 4,2 mln sztuk telewizorów 3D, a liczba ta wzrośnie ponad trzykrotnie w 2011 r.

Panasonic nie podał, jaki jest wynik dotychczasowej sprzedaży nowych telewizorów. Japoński koncern ma nadzieję, że technologia 3D pozwoli mu powrócić do zysków. W ostatnim kwartale 2009 r. Panasonic stracił na działalności związanej z telewizorami 10 mld jenów (111 mln dol.)

ikona lupy />
Sprzedaż telewizorów 3D Panasonica w USA / Bloomberg
Reklama