Podczas wizyty w Szanghaju, Mulally zapewnił, że w rokowaniach poczyniono postępy, ale uchylił się od wskazania, kiedy porozumienie zostanie zawarte.

W zeszłym tygodniu informatorzy Bloomberga powiedzieli, że Ford chce do końca tego miesiąca podpisać z Geely umowę o sprzedaży Volvo za 2 mld dolarów. Amerykański koncern wystawił szwedzką markę na sprzedaż pod koniec 2008 roku, zgodnie z swoja strategią pozbywania się europejskich luksusowych samochodów na rzecz rozwoju swoich własnych marek.

Akwizycję mogą opóźnić kwestie związane z finansowaniem transakcji i transferem technologii – napisał wczoraj główny chiński dziennik „China Daily”.

“Niewiele jest możliwości, aby transakcja się załamała gdyż obie firmy juz włożyły w nią wiele wysiłku, a same rokowania notują postępy” – mówi Vivien Chan, analityk SinoPac Securities Asia w Hongkongu. Zakup Volvo zapewni chińskiemu producentowi samochodów dostęp do technologii Volvo oraz “poprawi wizerunek Geely”, ponieważ w Chinach samochody Volvo są zaliczane do klasy Premium.

W 2009 roku Ford zamknął feralny okres trzyletnich strat, odnotowując 2,7 mld dolarów zysku, po raz pierwszy od czasu, gdy Mulally przeszedł do koncernu w Detroit z amerykańskiego Boeinga. Mulally skoncentrował się na odnowieniu oferty Forda, dodając do propozycji koncernu małe samochody, zużywające znacznie mniej paliwa. Zmniejszył on także wielkość personelu Forda w Ameryce Północnej aż o 47 proc. oraz sprzedał luksusowe marki Jaguar, Land Rover i Aston Martin.