Volkswagen opracował plan wprowadzenia silników elektrycznych do seryjnej produkcji i sprzedaży. Prezes Volkswagena AG prof. Martin Winterkorn objaśnia strategię: - Volkswagen wprowadza „e-mobilność” do produkcji seryjnej. W 2011 r. będziemy testować flotę 500 Golfów z napędem elektrycznym. W 2012 r. na rynku amerykańskim pojawi się hybrydowa wersja Jetty. Od 2013 r. do produkcji seryjnej wejdzie E-UP. Naszym celem jest uzyskanie do 2018 r. wiodącej pozycji na rynku w mobilności elektrycznej. Chcemy osiągnąć 3 proc. udziału samochodów elektrycznych w sprzedaży. Naszymi cieszącymi się popularnością modelami wyciągniemy hybrydy z niszy. W przyszłości serce VW będzie biło także elektrycznie. Pod względem technicznym, do poruszania się na krótkich odcinkach - do 15 km, napęd elektryczny nadaje się już dzisiaj.

W najbliższych miesiącach poszczególne modele rozpoczną próby drogowe napędu na strategicznie wybranych rynkach w Europie, Ameryce Płn. i Chinach. W Genewie Volkswagen wykazał się kompetencją w dziedzinie rozwoju napędów hybrydowych, prezentując nowego Touarega Hybrid.  - Technologia zastosowana w tym samochodzie będzie rozwijana w strategii modułowej Volkswagena, w ramach której napędy hybrydowe i elektryczne mogą być łączone z różnymi platformami wszystkich marek koncernu – wyjaśnia dr Karl-Thomas Neumann, pełnomocnik ds. napędów elektrycznych. - Oczywiście nadal będziemy konsekwentnie rozwijać potencjał silników spalinowych, aby znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin. W najbliższych latach samochody z napędem elektrycznym i spalinowym będą współistnieć na rynku – dodaje.

Harmonogram wprowadzania na rynek samochodów elektrycznych jest konsekwentnie realizowany. Zapoczątkuje go w 2013 r. E-UP, potem zaprezentowany zostanie E-Golf, a pod koniec roku E-Jetta. Z wykorzystaniem zasady e-modułu elektryfikacja pojazdów w następnych latach będzie kontynuowana w kolejnych modelach. Natomiast w planowanym rozszerzeniu oferty aut hybrydowych kamieniem milowym będzie pojawienie się w 2012 r. Jetty Hybrid, w 2013 r. hybrydowych wersji Golfa i Passata.