"Kryzys ekonomiczny w 2009 roku odbił się 11,6% spadkiem całkowitej wartości rynku reklamy w stosunku do 2008 roku, lecz według prognoz ZenithOptimedia Polska – w całym roku 2010 rynek wzrośnie w niewielkim stopniu – jedynie o 1,2%. Oczekiwane ożywienie nastąpi dopiero w 2012 roku i będzie miało związek z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012" - głosi komunikat.

Dominujący udział w rynku reklamowym zachowa w tym roku telewizja (52 proc.), z kolei udział internetu zwiększy się do 13 proc.

"Internet to jedyne medium, które zanotowało wzrost w 2009 roku - dodatnia dynamika na poziomie blisko 9 proc. Prognozowany wzrost internetowego rynku reklamowego w 2010 roku to 13,6 proc. w stosunku do roku 2009" - czytamy w komunikacie.

Kolejne miejsca pod względem udziału w rynku zajmą outdoor (9 proc.), magazyny (10 proc.) i dzienniki (8 proc.).

"Dzienniki to medium, które najbardziej ucierpiało w kryzysowym 2009 roku (szacowana realna strata wartości rynku w porównaniu z rokiem poprzednim wynosi 24,3 %). 2010 będzie okresem stabilizacji, aczkolwiek należy spodziewać się dalszego spadku wartości rynku gazet o 8,2%w stosunku do 2009 roku. Pierwsze wzrosty w tym segmencie rynku (prasa) spodziewane są dopiero w 2012 roku" - napisali analitycy.

Oczekują oni, że rynek magazynów w tym roku także będzie dalej tracił - szacunkowo 6,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Według ZenithOptimedia, udział radia w rynku reklamowym ma wynieść w tym roku 7 proc., a kin - 1 proc. Analitycy spodziewają się, że segment radiowy wzrośnie w 2010 r. o 1,1 proc. i będzie się systematycznie zwiększał. W dalszym ciągu widoczny będzie rozwój segmentu radia internetowego.