POPiHN podała, że w 2009 roku najbardziej wzrosła konsumpcja oleju napędowego - o 6,6 proc. i benzyn silnikowych - o 4,8 proc. Najbardziej spadła konsumpcja ciężkiego oleju opałowego - o ok.18 proc. i gazu LPG - o ok. 6 proc. "W 2010 roku czeka nas dalszy wzrost konsumpcji paliw ciekłych. Przewidywany rozwój polskiego rynku paliw ciekłych na poziomie 2 do 3 proc." - czytamy w prezentacji POPiHN, która uważa, że będzie podtrzymany wzrost konsumpcji oleju napędowego i benzyn silnikowych, przy jednoczesnym spadku zapotrzebowania na autogaz.

POPiHN uważa, że dobry wynik konsumpcji krajowej paliw ciekłych w Polsce jest pochodną korzystnego wyniku wzrostu krajowego PKB, szacowanego na 1,7 proc. w 2009 roku. W długoterminowej projekcji z 2008 roku POPiHN zakładała, że w okresie od 2009 do 2015 roku będziemy mieli do czynienia wzrostowym trendem konsumpcji oleju napędowego i stabilizacją rynku benzyn silnikowych, które w 2015 roku osiągną odpowiednio ponad 16 mln m. sześc. i ponad 6 mln m. sześc.

W 2009 roku konsumpcja oleju napędowego wyniosła 14,09 mln m sześc., a benzyn silnikowych 6,17 mln m sześc. W raporcie za 2009 rok POPiHN podał, że rynek detaliczny obsługiwało w Polsce mniej niż 6,8 tys. stacji benzynowych, z czego połowę stanowiły podmioty niezależne. Średnia cena benzyny EU95 spadła w 2009 roku w Polsce o 4,2 proc., a oleju napędowego o 13,4 proc.