Amerykański koncern spożywczy planuje o 25 proc. ograniczyć do 2015 roku zawartość sody w porównaniu z poziomem z 2006 roku i o tyle samo zawartość cukru i tłuszczów nasyconych do 2020 roku. Jednocześnie zwiększy ilość produktów pełnoziarnistych, owoców, warzyw, orzechów, ziaren i niskotłuszczowych produktów mlecznych.

Wcześniej podobne decyzje podjęły inne amerykańskie firmy spożywcze, między innymi Con-Agra, Kraft i Cambell. PepsiCo nie podjęło zobowiązań co do bezwzględnego poziomu cukru i soli, ale od 2012 roku będzie umieszczało zarówno wyliczenie kalorii, jak i kluczowych składników na opakowaniach. W zeszłym tygodniu ogłosiło zaś, że wyeliminuje sprzedaż bezpośrednią napojów z pełną zawartością cukru ze szkół podstawowych i średnich.

Zmiany w polityce firmy obejmują między innymi zastąpienie oleju palmowego słonecznikowym i cukru sztucznymi słodzikami. PepsiCo podało, że chce w nadchodzącej dekadzie zwiększyć sprzedaż portfela zdrowszych, „dobrych dla ciebie” produktów do 30 mld dol. rocznie, z 10 mld obecnie. Michael Bloomberg, burmistrz Nowego Jorku, zaapelował w styczniu do restauracji i firm spożywczych, by w ciągu pięciu lat obniżyły zawartość soli w swoich posiłkach.