Z danych firmy Hitwise wynika, że brytyjskie strony internetowe dotyczące lotnictwa odwiedziło w ostatnich sześciu dniach prawie dwa razy więcej użytkowników niż zazwyczaj. Pasażerowie szukali w sieci informacji o odwołanych i opóźnionych lotach. Ruch zwiększył się także na witrynach konkurentów linii lotniczych. Ilość wizyt na stronie internetowej kolei Eurostar zwiększyła się w ciągu ostatniego tygodnia o 67 proc.

Jednak wzmożony ruch dotyczył nie tylko witryn powiązanych z transportem i podróżami. Internauci 10 razy częściej niż zwykle szukali wiadomości dotyczących wulkanów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się portale informacyjne, gdzie użytkowników przyciągały newsy o erupcji i chmurze pyłu wulkanicznego znad Islandii. Większy ruch w sieci miał miejsce w całej Północnej Europy.

Kiedy w grę wchodzą wielkie pieniądze, interesom nie może przeszkodzić nawet wybuch wulkanu. Ponieważ biznesmeni z całej Europy zostali uziemieni, z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej w obawie przed wulkanicznym pyłem, wzrosło zainteresowanie audio i wideokonferencjami. BT Group, największy operator telefonii stacjonarnej w Wielkiej Brytanii, zanotował wzrost popytu na tego typu usługi aż o 35 proc. Większą ilość audio i wideokonferencji przeprowadzili także w ostatnich dniach korporacyjni klienci firm Deutsche Telekom i Telefonica SA.