O tym jak ważne jest pozapłacowe motywowanie pracowników nie trzeba przekonywać żadnego pracodawcy. Z tego względu, specjaliści od kadr wymyślają coraz bardziej wyszukane rodzaje benefitów dla swojej załogi.

Prywatna opieka medyczna – od wizyty u laryngologa, po operację zmiany płci

Jednym z najbardziej popularnych dodatków dla pracowników jest prywatna opieka medyczna. Jednak w ostatnich larach jej zakres znacznie się poszerzył. Jak donosi portal wynagrodzenia.pl, niektórzy amerykańscy pracodawcy finansują swoim pracownikom między innymi: laserową korekcję wad wzroku, zapłodnienie in-vitro, a nawet... operację zmiany płci.

Pracodawcy troszczą się o pracowników aż do śmierci

Reklama

Coraz bardziej nowoczesną formę przybierają też oferowane pracownikom bony – mogą bowiem być wydawane na wycieczki, loty balonem, czy też udział w nietypowych imprezach. Istnieją nawet bony pogrzebowe. W jednej w włoskich firm, rodziny każdego z beneficjentów po jego śmierci mogą otrzymać 5 tysięcy euro. Co więcej, dzięki umowie z zakładem pogrzebowym można także liczyć na wynegocjowanie niższej ceny pogrzebu. Jeszcze dalej posuwają się japońskie przedsiębiorstwa wykupując swoim pracownikom miejsce na cmentarzu, co w kontekście niezwykle wysokich cen na tego typu „kawałek ziemi”, staje się bardzo kosztownym benefitem.

Pracownik potrzebuje urlopu. Także ten ze złamanym sercem

Tradycyjne świadczenia urlopowe także zyskują nowe znaczenie. Z informacji portalu wynagrodzenia.pl wynika, że niektóre firmy gwarantują swoim kadrom dodatkowy płatny dzień urlopu z okazji urodzin. Ciekawą propozycją dla romantyków, jest też możliwość skorzystania z urlopu na wyleczenie się z zawodu miłosnego. W jednej z korporacji japońskich wprowadzono nawet rozróżnienie długości oferowanego urlopu w zależności od wieku kobiet. Paniom poniżej 24 roku życia przysługuje 1 dzień, dla kobiet w wieku 25-29 lat – 2 dni oraz 3 dni dla tych, które mają ponad 29 lat.

Zamiast wynagrodzenia... zapas cebuli

Ciekawe pomysły na benefity pracownicze rodzą się czasem także z powodu braku funduszy w firmach. W jednym z białoruskich zakładów państwowych, pracownicy otrzymali część wynagrodzenia w postaci... cebuli, która z powodu braku popytu zalegała w magazynach.

Samochody służbowe wychodzą z mody. Teraz czas na ekskluzywne jachty

Amerykańskie firmy prześcigają się natomiast w ofertach ekskluzywnych samochodów służbowych dla swoich pracowników. Były prezes instytucji kulturalnej J. Paul Getty Trust uznał za najlepsze dla siebie auto Porsche Cayenne SUV. Prezes Macy’s Inc., firmy z branży odzieżowej, zakupił do swoich podróży służbowych ogromne, opancerzone auto terenowe marki Hummer – podaje portal wynagrodzenia.pl.

To jednak nie koniec służbowych ekstrawagancji - prezes InfoGroup, Vinod Gupta, otrzymał od firmy jacht morski, który kosztował spółkę 800 tys. dol. rocznie. Warto zaznaczyć. że centrala InfoGroup umiejscowiona jest w mieście Omaha, które nie ma dostępu do otwartego morza.

ikona lupy />
Ciekawą propozycją dla romantyków, jest też możliwość skorzystania z urlopu na wyleczenie się z zawodu miłosnego / Bloomberg