ikona lupy />
Najlepsze biura podróży w Polsce / Forsal.pl

International Service Check wysłał w październiku 2009 oraz lutym i marcu 2010 roku tzw. klientów testowych do biur podróży. Udając zwykłych klientów chcieli zarezerwować najlepsze dla nich lub ich rodzin wakacje. Dzięki temu mogli się przekonać, jak biura traktują każdego klienta „z ulicy”.

W Polsce klienci testowi przeprowadzili 56 badań w 14 biurach podróży: Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Juventur, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, Triada, TUI i Wagabunda.

ikona lupy />
Przegląd głównych kryteriów wyboru najlepszego biura podróży - Wygląd / Forsal.pl
Reklama

W badaniu wyróżniono trzy kategorie ocen. Są to:
- wiedza pracowników na temat oferty, sposób jej przekazania oraz poziom uprzejmości w stosunku do obsługiwanych.
- wygląd, czystość oraz porządek odwiedzanego miejsca, a także sposób prezencji pracowników.
- budowanie lojalności, czyli sposób w jaki klienci zostali zachęceni do powrotu do biura – czy otrzymali katalogi, ulotki, broszury, wizytówkę.


Oprócz Polski ISC przebadało także biura podróży w Bułgarii, Rumunii, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech.

Ranking biur podróży w Polsce

Analizując wygląd, najlepsze noty w Polsce otrzymało biuro podróży Ecco Holiday - 92,7 proc. pozytywnych opinii. Na drugim miejscu znalazło się Rainbow Tours (92,1 proc.), a trzecim Itaka (90,8 proc.).

ikona lupy />
Przegląd głównych kryteriów wyboru najlepszego biura podróży - Obsługa / Forsal.pl

Polacy docenili Rainbow Tours za obsługę - to biuro zdobyło 91 proc. poparcia. Na drugim miejscu w tej kategorii znalazł się Neckermann z wynikiem 88,4 proc., a trzecim Sun Club – 84 proc.
Najlepsze w budowaniu lojalności w Polsce jest Scan Holiday – tak przyznało 96 proc. respondentów. Drugiej miejsce przypadło Sun Club (87 proc.), a trzecie biuru Gromada (85 proc.).

A do jakiego konkretnego oddziału warto udać się po ofertę?

ikona lupy />
Przegląd głównych kryteriów wyboru najlepszego biura podróży - Budowa lojalności / Forsal.pl

Najwięcej pozytywnych ocen zdobyło biuro TUI w Centrum Handlowym Hetmańska w Białymstoku – aż 100 proc. zaufanie konsumentów! 98,4 proc. głosów ex aequo zdobyły Neckermann w łódzkiej Manufakturze oraz Orbis w Poznaniu.
International Service Check wykorzystując metodę mystery shopping kilka razy w roku przeprowadza bezpłatne, niekomercyjne badania mierzące poziom jakości obsługi w najpopularniejszych, konsumenckich branżach.

Egipt, Turcja, Tunezja - to najpopularniejsze cele turystów z Polski