Jak zapewniła rzeczniczka Grupy Energa Beata Ostrowska, usługa umożliwia kontrolę zużycia energii w oparciu o rzeczywiste wskazania licznika. "To pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać" - dodała.

Przez pierwszy miesiąc usługa "Rozliczenia Rzeczywiste" dostępna będzie tylko dla klientów z gdańskiego i słupskiego obszaru działania Energi. Pozostali klienci będą mogli skorzystać z oferty do końca roku.

Ostrowska poinformowała, że internauci poprzez specjalną zakładkę w eBOK mogą raz w miesiącu podać stan licznika, dzięki czemu rozliczona zostanie faktycznie zużyta w danym okresie energia elektryczna. Aby zapłacić elektroniczną fakturę, klient musi założyć konto na eBOK i elektronicznie złożyć wniosek o skorzystanie z produktu.

Klienci, którzy wolą dokonywać płatności osobiście, mogą skorzystać z sieci VIA Moje Rachunki. Za taką transakcję pobierana jest prowizja. Ci, którzy chcą skorzystać z tej formy rozliczeń, muszą złożyć wniosek w Biurze Obsługi Klienta.

Reklama

Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Posiada m.in. elektrownię konwencjonalną Ostrołęka oraz 45 elektrowni wodnych. Jest liderem w produkcji energii ze źródeł odnawialnych. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-proc. udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.

W ubiegłym tygodniu zarząd Polskiej Grupy Energetycznej podpisał ze Skarbem Państwa umowę zakupu akcji spółki Energa. Grupa zaoferowała za pakiet 84,19 proc. akcji Energi ponad 7,5 mld zł.