Miesiąc temu największy polski gracz na rynku sprzedaży książek, salon Empik, rozpoczął sprzedaż e-książek, oferując czytelnikom ponad 5 tys. tytułów. Oprócz dostępnej powszechnie elektronicznej wersji beletrystyki, duże szanse na rynku mają publikacje specjalistyczne. Część wydawnictw wyszła naprzeciw koniunkturze i już od dłuższego czasu sprzedaje własne tytuły w formie e-booków.

Polecamy: Elektroniczne książki mają przypominać papier

- Wydawnictwo C.H. Beck rozpoczęło digitalizację oferty książkowej już w październiku 2009 - opowiada Paweł Esse, dyrektor naczelny wydawnictwa. Od momentu poszerzenia oferty o e-booki, ich sprzedaż rośnie bardzo dynamicznie – Udostępniliśmy naszym klientom już ponad 600 tytułów w wersji elektronicznej - dodaje Esse

Jednak w Polsce e-booki są wciąż jedynie atrakcyjnym dopełnieniem oferty książkowej.Czy staną się tak popularne jak w USA? Na to pytanie polscy wydawcy nie są w stanie odpowiedzieć.

Reklama