Volvo zatrudni chińskich projektantów do stworzenia nowego modelu samochodu, który ma być dostosowanych do gustów azjatyckich klientów. Nowe auto ma konkurować z Audi A3 i BMW 1-Series.

Szwedzka spółka, której właścicielem jest chiński Zhejiang Geesy Holding Group, planuje zatrudnić chińskich designerów do stworzenia nowego modelu auta. W tym celu ma powstać nowe centrum projektowe w Szanghaju.

Samochód ma trafić na rynek w 2012 roku i będzie autem klasy „premium compact”. Chiński rynek jest kluczowym celem Volvo, które planuje podwojenie rocznej sprzedaży do 800 tys. samochodów w ciągu dekady.

- Jeśli Chińczycy chcą więcej chromu na grillu, czemu mielibyśmy odmówić? Tylko dlatego, że my nie mamy go w Szwecji? – mówi główny projektant nowego modelu, Peter Horbury podczas wywiadu w siedzibie Volvo w Göteborgu. – Na globalnym rynku liczą się również gusta zależne od różnic kulturowych.

>>> Czytaj też: Chińczycy chcą utrzymać luksusowy wizerunek Volvo

Reklama

Design, który będzie przemawiał bardziej do odbiorcy w Chinach i USA, pomoże koncernowi zająć wysoką pozycje wśród największych producentów samochodów luksusowych na chińskim rynku takich jak BMW, Volkswagen i Audi.

W tym roku, do października, Volvo sprzedało na chińskim rynku 24,48 tys. aut. To o 45 proc. więcej niż w tym samym okresie 2009 r.