To oczywiście amerykański gigant - Yahoo! - Spekulacje na temat uruchomienia polskiej edycji Yahoo pojawiają się w mediach co jakiś czas. Tym razem to jednak coś więcej niż tylko plotki. Nasze źródło to osoba pracująca w biurze Yahoo! w Barcelonie, odpowiadająca za ekspansję na nowe rynki, m.in. w Europie Środkowej i Wschodniej – donosi Blomedia. Według tej witryny trwają już rozmowy między Yahoo! a siecią reklamową ARBOmedia. Celem jest podpisanie umowy pozwalającej polskim firmom na wykupowanie kierowanych do Polaków reklam w portalu.

Zobacz: Yahoo boi się utraty pozycji mailowego lidera w USA i udoskonala pocztę

Ta witryna będzie najprawdopodobniej częścią sieci Yahoo! International – grupy lokalnych serwisów internetowych. Ostatnio ruszyła edycja rosyjska. Gdyby polska witryna była wzorowana na rosyjskiej, użytkownicy otrzymaliby nie tylko dostęp do treści, ale także do usług Yahoo!, takich jak na przykład poczta elektroniczna. A to mogłoby poważnie zagrozić pozycji polskich portali, takich jak Interia, Onet czy Gazeta.pl. Tym bardziej, że Yahoo! nie zaczyna w Polsce od zera. Już teraz z wyszukiwarki portalu korzysta w naszym kraju 740 tys. osób, więc domena Yahoo.pl zwiększyłaby grono użytkowników.