Najnowszym przykładem tego typu projektów PR-owych w Internecie jest PKO Bank Polski, dla którego pretekstem do ich „odpalenia” stała się prezentacja wyników finansowych po III kwartale 2010 roku. Bank zdecydował się przeprowadzić z konferencji wynikowej pierwszą w historii transmisję wideo online, a nieco wcześniej udostępnił szerokiemu gremium nową stronę internetową biura prasowego.

- Chcieliśmy, żeby dziennikarz wchodzący na stronę wirtualnego biura prasowego mógł w jednym miejscu zdobyć wszystkie potrzebne informacje na temat Banku, jego produktów i podejmowanych przez niego działań. Udostępnienie w wirtualnym biurze prasowym materiałów analitycznych i wydawnictw takich jak „Poradnik Bankowy” powinno dostarczyć dziennikarzom dodatkowej inspiracji w pisaniu artykułów na tematy finansowe – mówi Elżbieta Anders, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.

Nowy serwis banku służący do komunikacji medialnej, który dostępny jest pod adresem www.media.pkobp.pl, nie jest prostą implementacją rozwiązań stosowanych standardowo przez inne instytucje finansowe. Firma netPR.pl, która specjalizuje się w dostarczaniu systemów biur prasowych i współpracuje z wieloma polskimi bankami, właśnie w rozwiązaniu przygotowanym dla PKO Banku Polskiego zaprezentowała po raz pierwszy nowe oferowane przez siebie rozwiązania technologiczne, służące przede wszystkim integracji z serwisami społecznościowymi.

W wirtualnym biurze prasowym największego polskiego banku netPR.pl po raz pierwszy, jeśli chodzi o rozwiązania przygotowywane dla branży finansowej, zastosował mechanizmy Open ID, które ułatwiają dziennikarzom rejestrację i logowanie na serwisie. Użytkownicy Facebooka, Google lub Wirtualnej Polski, logując się do tych serwisów uzyskują – poprzez jedno zalogowanie, tzw. Single Sign On – również dostęp do serwisu prasowego banku

Reklama

Na uwagę zasługuje zwłaszcza integracja z pierwszym z wymienionych serwisów, czyli rosnącym w siłę na polskim rynku Facebookiem, które pokazuje w praktyce działanie nowego rozwiązania technologicznego wprowadzonego przez ten serwis, czyli Open Graph. Chodzi o protokół umożliwiający zewnętrznym witrynom komunikację z Facebookiem i uzyskanie przez nie dzięki temu wybranych danych o użytkownikach Facebooka w formie łatwej do zastosowania i dalszej obróbki.

System prasowy oferowany przez netPR.pl to oprogramowanie udostępniane w modelu SaaS – Software as a service. Ten model dystrybucji zakłada przechowywanie aplikacji przez dostawcę i udostępnianie jej klientom przez Internet. SaaS eliminuje w ten sposób potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Wirtualne biura prasowe przygotowane przez netPR.pl są już używane przez takie instytucje finansowe, jak Pekao, BRE Bank, ING Bank Śląski, Kredyt Bank, BGŻ i Bank Pocztowy.