Umowa będzie dotyczyła dystrybucji insuliny przez Actavisa, produkowanej polskim w Biotonie. Rynkiem zbytu ma być 60 krajów, w których Actavis ma zarejestrowane własne leki. 

„Chcielibyśmy zrobić to do końca roku. Na szczegóły jest jeszcze za wcześnie, ale ogólny zamysł jest taki, że Actavis będzie sprzedawał nasz produkt na wszystkich rynkach, na których sam jest obecny – pod warunkiem, ze wprowadzenie go do sprzedaży będzie opłacalne – dla "Pulsu Biznesu" mówi Ryszard Krauze, główny akcjonariusz Biotonu. 

„Wszystkimi kosztami – zarówno rejestracji, produkcji jak i dystrybucji – zamierzamy podzielić się pół na pół. Zyski też podzielimy fifty - fifty” – dodaje Krauze.

Podobne inicjatywy Bioton podejmował już w przeszłości – z koncernem Bayer podpisał kontrakt dystrybucyjny dotyczący Chin. Rynek rosyjski zaś ma być obsługiwany przez polską firmę przy współpracy z innym światowym gigantem – GlaxoSmithKline

Wszystkie te działania wpisują się w strategię firmy, według której Bioton ma korzystać z pośrednictwa największych światowych firm przy wprowadzaniu swoich produktów na nowe rynki.