Inteligo do końca 2012 roku chce pozyskać milion nowych klientów (teraz ma ich 650 tys.). Ma też chrapkę na zgarnięcie sporej puli depozytów. Plan bowiem zakłada, że ich wartość w tym czasie zwiększy się z 2,9 mld zł do 9,3 mld zł. Inteligo chce też być silnym graczem na rynku kart kredytowych i pożyczek gotówkowych. Zakłada, że wyda w ciągu dwóch lat 300 tys. plastików i udzieli 165 tys. gotówek.
– Rozwój Inteligo to jeden z elementów naszej strategii. Zakłada ona, że do 2013 roku staniemy się silnym graczem w tym segmencie – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, do którego należy Inteligo.
Bank rzuca wyzwanie takim graczom, jak Getin, Alior, MultiBank czy mBank, bowiem to z nimi chce się bić o nowych klientów. Chodzi głównie o młodych ludzi, którzy niedługo wejdą na rynek i będę decydowali, któremu bankowi powierzyć swoje finanse.
– Szacunki mówią, że w ciągu najbliższych lat na rynku pojawi się 8,6 mln nowych klientów. To głównie młodzi ludzie, którzy będą zakładać swoje pierwsze konta. Na ich pozyskaniu będzie nam najbardziej zależało – mówi Wojciech Papierak odpowiedzialny w PKO BP za bankowość detaliczną.
Reklama
Dlatego Inteligo stawia przede wszystkim na innowacje, ale nie tylko. Od poniedziałku w nowej ofercie można znaleźć darmowe konto internetowe. Wcześniej rachunek kosztował 5 zł. Do nowego ROR wprowadzono też wiele dodatkowych produktów i funkcjonalności, m.in. kartę płatniczą, która na życzenie klienta łączy funkcje karty debetowej i kredytowej. Klient nie zapłaci za nią, pod warunkiem że suma transakcji bezgotówkowych wykonanych za jej pomocą wyniesie co najmniej 100 zł. Poza tym bank wprowadził rozwiązanie podobne do funkcjonującego w mBanku, czyli abonament, po którego opłaceniu można będzie wypłacać pieniądze ze wszystkich bankomatów na całym świecie za darmo. Tyle że klienci mBanku zapłacą za niego 5 zł, a Inteligo 4 zł.
Propozycje Inteligo potwierdzają tylko, że w bankowości internetowej zaostrza się konkurencja. Niedawno nowy projekt banku w sieci uruchomił Getin Noble Bank. Do wejścia do Polski przymierza się także Zuno Bank należący do Raiffeisena.

>>> Polecamy: Sprawdź, jak przez ostatni rok zmieniły się oferty kont bankowych