Wywodząca się z Chicago firma Groupon oferuje swoim użytkownikom przecenione produkty i usługi lokalnych przedsiębiorców takich jak np. restauracje czy salony piękności. Rynek ten ma przed sobą ogromne perspektywy. Interesują się nim również inni internetowi potentaci tacy jak Facebook Inc. Czy Yahoo Inc.

W wyniku przejęcia Groupon Inc., Google zyskałby bezpośredni dostęp do lokalnych rynków, a przez to poprawił swoją pozycję w tym segmencie. Co więcej, gigant uzyskałby także dostęp do danych kontaktowych około 12 mln konsumentów, bowiem Groupon zbiera informacje o kartach kredytowych swoich użytkowników jak również dane pozwalające spersonalizować ofertę, takie jak informacje o sąsiedztwie czy rodzaju przedsiębiorstwa swoich klientów.

>>> Polecamy: Leczy nas dr Google

W wywiadzie dla „WSJ” Andrew Mason, założyciel Groupon, nie chce w żaden sposób komentować spekulacji. Rzecznik Google także odmawia komentarza. 

>>> Czytaj także: Groupon.com i jego klony, czyli grupowe dyktowanie niskich cen