W głosowaniu 234 parlamentarzystów opowiedziało się za znowelizowaniem ustawy, 148 było przeciw, 35 posłów wstrzymało się od głosu.

Sejm jednocześnie przyjął pięć poprawek, które zostały zgłoszone w trakcie drugiego czytania, wszystkie o charakterze redakcyjnym.

Zgodnie z ustawą o finansach publicznych od 1 stycznia br. zaczął się proces likwidacji gospodarstw pomocniczych. W resorcie infrastruktury działa Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego (BOTM). W imieniu ministra infrastruktury wykonuje zadania związane m.in. z wydawaniem: licencji na międzynarodowy transport drogowy, zezwoleń na międzynarodowe linie oraz na zagraniczny przewóz osób i rzeczy, certyfikatów i świadectw dla kierowców. Zajmuje się także prowadzeniem rejestru przedsiębiorców i pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy.

Według noweli zadania BOTM przejmie Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD). Pracownicy Biura od 1 stycznia 2011 r. mają być pracownikami Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Zgodnie z nowymi rozwiązaniami ta sama grupa ludzi, z tymi samymi kompetencjami, na podobnych warunkach będzie wykonywała to samo zadanie, tylko pod innym szyldem.

Z noweli wynika, że do najważniejszych zadań GITD w zakresie międzynarodowego transportu drogowego należeć będzie m.in.: udzielanie, zmiana lub cofnięcie licencji na przewozy, wytwarzanie i przekazywanie polskich zezwoleń oraz przyjmowanie i dystrybucja zezwoleń zagranicznych w transporcie rzeczy. Inspektorat ma odpowiadać również za prowadzenie rejestru pojazdów i przedsiębiorców wykonujących międzynarodowy przewóz drogowy na potrzeby własne.

Opłata za przejazd samochodu po drogach krajowych ma być wnoszona w GITD oraz w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego.

Do kompetencji ministra infrastruktury będzie należeć udzielanie, odmowa udzielania, zmiana lub cofnięcie zezwoleń zagranicznych na przewóz osób.

Znowelizowana ustawa trafi teraz do Senatu.