"Neinver wraz z PKP rozpoczął główny etap budowy jednego z największych projektów infrastrukturalnych i komercyjnych realizowanych obecnie w Europie Środkowej. Budowa dworca kolejowego w Katowicach, Galerii Katowickiej, biurowca oraz infrastruktury drogowej rozpoczęła się od prac rozbiórkowych starej hali dworcowej i prowadzącej do niej estakady" – poinformowała spółka w komunikacie. 

>>> Polecamy: Państwo rządzi, czyli dlaczego kolej i poczta obsługują na żenująco niskim poziomie

„Katowicka inwestycja jest dla nas projektem niezwykle ważnym i prestiżowym. Nigdy wcześniej w Polsce nie prowadzono budowy tak dużego kompleksu w samym centrum jednego z największych miast. Katowice znajdują się w czołówce najszybciej rozwijających się ośrodków miejskich w Polsce. Jesteśmy przekonani, że zintegrowane centrum komunikacyjne i biznesowe, które powstanie po przebudowie dworca nie tylko zasadniczo odmieni Katowice, lecz także wpłynie korzystanie na rozwój lokalnej przedsiębiorczości" – mówi Barbara Topolska, Dyrektor Generalny Neinver Polska, cytowana w komunikacie. 

W 2012 roku dworzec kolejowy w Katowicach stanie się najnowocześniejszym dużym dworcem w Polsce, spełniającym wszystkie międzynarodowe standardy. Inwestycja zakłada także budowę podziemnego dworca autobusowego, Galerii Katowickiej oraz budynku biurowego klasy A. Na podstawie porozumienia zawartego z Urzędem Miasta Katowice, przebudowie ulegnie także infrastruktura drogowa w okolicy dworca. Ideą projektu architektonicznego była gruntowna reorganizacja i uporządkowanie przestrzeni miejskiej.

Łączna powierzchnia handlowa budynków wchodzących w skład kompleksu wyniesie ponad 53 000 mkw., powierzchnia biurowa – 24 000 mkw. Wartość inwestycji szacuje się na 240 mln euro.

Zobacz też:

>>> Galeria wizualizacji nowego dworca w Katowicach

>>> Dworzec w Katowicach po przebudowie - wideo