Zeszłoroczna sprzedaż Facebooka wyniosła ok. 700-800 mln dol. Portalowi prognozowano podwojenie przychodów w 2010 roku, jednak wyniki będą znacznie lepsze. Z nieoficjalnych informacji, do których dotarła agencja Bloomberg, wynika, że obroty Facebooka sięgną w kończącym się roku 2 mld dol.

Portal założony przez Marka Zuckerberga, którego magazyn Time ogłosił człowiekiem 2010 roku, to jedna z najpopularniejszych na świecie witryn społecznościowych. Firmy z całego świata doceniają jej potencjał - ponad pół miliarda użytkowników to spora grupa odbiorców. Do reklamodawców Facebooka należą m.in. Coca-Cola, Adidas i JPMorgan Chase.

Facebookowi osiągnięcie rocznej sprzedaży na poziomie 2 mld dol. zajęło mniej czasu niż Yahoo i prawie tyle samo co spółce Google. Udział Facebooka w rynku tzw. reklam graficznych w USA wynosi 9,4 proc. To o 2,8 pkt. proc. więcej niż przed rokiem. Liderem jest Yahoo z 16,2 proc. udziałów w tym segmencie.