"Zakładamy, że w pierwszym kwartale 2011 roku uda nam się uzyskać pozytywną decyzję środowiskową dla tej inwestycji i będziemy mogli wystąpić o pozwolenie na budowę" - poinformował Dariusz Falkiewicz, prezes Lotos Tank. "Po uruchomieniu bazy na Lotnisku Chopina planujemy sprzedaż paliw na poziomie około 100 tys. m3 rocznie" - dodał.

Lotos i Porty Lotnicze podpisały list intencyjny, w którym wyraziły wolę współpracy w zakresie dostarczania paliw lotniczych przez Lotos na Lotnisko Chopina w Warszawie, w styczniu tego roku.

Od 2009 roku Lotos zarządza terminalem paliwowym na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Koncern dostarcza również paliwo bezpośrednio na lotnisko we Wrocławiu, a od 1 stycznia 2011 roku uruchomi bezpośrednie dostawy dla portu lotniczego w Rzeszowie. Ok. 80 proc. paliw lotniczych z Lotosu eksportowanych jest m.in. do Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii oraz Czech.

Lotos Tank po realizacji Programu 10+ znacznie wzmocni swoją pozycję na rynku paliw lotniczych. Po inwestycjach będzie w stanie wyprodukować ponad milion ton paliw lotniczych rocznie. Dla porównania w 2009 roku zakład wytworzył 370 tys. ton tego produktu.

Reklama

Produkcję dodatkowego wolumenu paliwa lotniczego rozpocznie w przyszłym roku instalacja MHC (łagodny hydrokraking), która obecnie jest w fazie rozruchu.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. W 2009 roku z usług lotniska skorzystało blisko 8,3 miliona pasażerów, czyli ponad 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce.