Tak wynika z badania „E-administracja w oczach internautów” zrealizowanego na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Blisko 9 na 10 badanych internautów poszukiwało informacji na stronach internetowych urzędów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najczęściej szukali informacji na temat podatków, pracy i spraw osobowych typu dowody osobiste, paszporty, meldunek, akty stanu cywilnego.

Z elektronicznych usług administracji publicznej skorzystała do tej pory jedna czwarta respondentów.

Ponad połowa internautów uważa jednak, że i tak będzie musiała osobiście pojawiać się w urzędzie, aby zakończyć sprawę, gdyż usługi e-administracji nie są jeszcze zbyt zaawansowane w Polsce i rzadko w całości są świadczone elektronicznie. 44 procent miało obawy, czy drogą elektroniczną sprawa zostanie właściwie załatwiona.

>>> Czytaj też: Szybki internet LTE zmieni życie każdego człowieka