Fragment trasy, wraz z przyłączeniem do drogi krajowej nr 7, znalazł się w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 na liście inwestycji, których realizacja może się rozpocząć do 2013 r., ale pod warunkiem, że znajdą się na nie dodatkowe pieniądze.

W poniedziałek - kiedy kończyły się konsultacje społeczne projektu programu budowy dróg - przedstawiciele "Gazety Stołecznej", warszawskiego dodatku do "Gazety Wyborczej", przynieśli do resortu infrastruktury petycję w sprawie przyspieszenia budowy drogi wylotowej z Warszawy na południe, omijającej Janki i Raszyn. Pod petycją podpisało się ponad 20 tys. osób. Minister Cezary Grabarczyk zapewnił wtedy, że będą pieniądze na szybsze rozpoczęcie inwestycji. Szef resortu infrastruktury przyznał, że argumenty przemawiające za przyspieszeniem budowy tej drogi są w resorcie znane.

>>> Czytaj też: Polska wyda 78 mld zł na drogi do 2015 roku. Zobacz aktualne plany

Odcinek, na budowę którego podpisano w czwartek umowę, ma długość 2,5 km - to jeden z fragmentów planowanej wylotówki. Planowana trasa to tzw. "łącznik" od węzła Opacz, gdzie S8 skrzyżuje się z południową obwodnicą Warszawy, do węzła "Salomea", gdzie włączy się w Al. Jerozolimskie. Drogowcy zapewniają, że odcinek będzie przejezdny przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012. Termin oddania zamkniętej inwestycji to koniec sierpnia 2012 r.

Reklama

W ramach przedsięwzięcia wykonawca ma wybudować drogę ekspresową oraz układ dróg lokalnych, 8 wiaduktów oraz kładkę dla pieszych w Al. Jerozolimskich, ustawić łącznie 2,8 km ekranów akustycznych, wykonać odwodnienie dróg i zainstalować urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.