Google zwiększył zysk o 18 proc. w pierwszym kwartale tego roku, ale to nie wystarczyło, by zadowolić inwestorów. Wyniki rozczarowały, zwłaszcza z powodu wysokiego poziomu kosztów internetowego giganta.

Google zarobił w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2,3 mld dolarów (7,04 dol. na akcję), czyli o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Rezultat nie spełnił jednak oczekiwań rynku i analityków. Tuż po ogłoszeniu wyników walory spółki spadły na giełdzie w Nowym Jorku o 5,2 proc.

Wzrost przychodów koncernu z Mountain View wyniósł 29 proc., ale znacznie szybciej w ostatnim kwartale zwiększały się wydatki Google. Koszty operacyjne podskoczyły aż o 59 proc. Spółka przeznaczyła o 50 proc. więcej niż w ubiegłym roku na badania i rozwój, a wydatki w obszarze sprzedaży i marketingu wzrosły o 69 proc.

Internetowy potentat zatrudnia także o prawie 8 proc. więcej osób niż w grudniu 2010 r. Do załogi Google od stycznia dołączyło już ponad 1900 pracowników. Ogółem firma planuje na ten rok zwiększenie zatrudnienia o 6 tys. osób.