Największa w tej branży Polska Grupa Energetyczna wybiera właśnie w przetargu dostawcę systemu obsługi i rozliczeń klientów. Obsługa sprzedaży detalicznej i dystrybucji energii mają zostać zintegrowane w całej grupie. Wszystkie spółki wchodzące w jej skład mają dzisiaj ok. 5 mln klientów. Na podstawie wysokości wadium wiadomo, że PGE chce przeznaczyć na to oprogramowanie co najmniej 66 mln zł.

PGE chce, by ten nowoczesny system IT został wdrożony w ciągu dwóch lat. Jeżeli lider rynku zwiększy poziom obsługi klientów, można zakładać, że pozostałe spółki z sektora pójdą tym samym tropem. Trzy mniejsze od PGE grupy energetyczne - Tauron, Enea i Energa - mają łącznie ponad 9 mln klientów. Gdyby stawki za systemy IT w przeliczeniu na jednego odbiorcę były w ich przypadku zbliżone, to trzy spółki powinny na ten cel zarezerwować ok. 140 mln zł - oblicza "Parkiet".