„Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić ludowi Chin naszą najnowszą markę” – powiedział Kelvin Wale, prezes GM China Group. Marka Baojun, czyli „cenny koń” została stworzona z myślą o klientach z Chin i to wcale nie o tych najbogatszych.
>>> Czytaj też: Amerykańskie koncerny motoryzacyjne w Chinach dorabiają się na najbiedniejszych
W 2009 r. Chiny prześcignęły USA pod względem liczby sprzedanych samochodów. Rynek bogatego klienta w największych miastach jest już jednak w znacznym stopniu nasycony.
Czterodrzwiowy sedan z silnikiem o pojemności 1,5 litra, w zależności od wersji ma kosztować od 10 do 15 tysięcy dolarów. Grupą docelową modelu są „młodzi kierowcy z drugo- i trzeciorzędnych miast wewnątrz kraju” - podaje AFP. Jest to rodząca się chińska klasa średnia o rosnącej sile nabywczej.
Dystrybucją nowego modelu zajmie się początkowo 150 salonów uruchomionych przez SAIC-GM-Wuling Automotive Co. (joint venture GM i chińskich spółek). Do końca roku ich liczba wzrośnie do niemal 300.
>>> Polecamy: Chiny stają się najważniejszym rynkiem zbytu dla General Motors
General Motors, sprzedaje w Chinach najwięcej samochodów spośród wszystkich zagranicznych koncernów. Według poniedziałkowej zapowiedzi grupa planuje zwiększyć sprzedaż dwukrotnie do 2015 r., czyli do poziomu 5 milionów sprzedanych egzemplarzy.
>>> Zobacz: Zdjęcia z targów samochodowych w Szanghaju