Facebook znów wyprzedza konkurentów. Firma EMarketer oszacowała, że portal osiągnie w tym roku przychód w wysokości 2,19 mld dol. z reklam banerowych. Jego udział w tym sektorze w USA sięgnie 17,7 proc. Pozwoli to Facebookowi na wyprzedzenie Yahoo, dotychczasowego lidera, którego udziały w rynku spadną do 13,1 proc. Google odpowiada za 9,3 proc. wielkości sprzedaży reklam banerowych w Stanach.

Jak mówi David Hallerman, analityk firmy EMerketer, rosnącą popularność wśród reklamodawców Facebook zawdzięcza ponad pół miliardowej liczbie użytkowników, którzy spędzają na portalu coraz więcej czasu. „Ta popularność oznacza oczywiście, że reklamodawcy coraz więcej płacą za reklamy”- komentuje Hallerman.

Facebook stał się niezwykle popularnym miejscem promocji dla największych spółek tego świata. Na portalu założonym przez Marca Zuckerberga reklamują się m.in. Coca-Cola, JP Morgan Chase czy Adidas. Od 2009 r. przychody z reklam banerowych na Facebooku rokrocznie wzrastały o ponad połowę. W 2011r. sprzedaż w tym sektorze ma podskoczyć o 81 proc.