Tak jak w ostatnich latach, i w tym roku najszybciej będzie rósł eksport likierów i wódek gatunkowych. Nadal jednak największy udział sprzedaży zagranicznej mocnych trunków z naszego kraju będzie miała wódka czysta. W 2010 r. wartość jej eksportu wyniosła niemal 100 mln euro, czyli ok. 400 mln zł.

>>> Czytaj też: Rzeka polskiej wódki zalewa nawet Azję i Afrykę

Rynki zagraniczne są dla krajowych producentów wódki tym bardzie atrakcyjne, że w Polsce sprzedaż jest coraz mniejsza. Firma badawcza Nielsen policzyła, że od czerwca 2010 do maja 2011 r. kupiliśmy ok. 233 mln litrów wódki wobec niemal 248 mln litrów rok wcześniej. Wartość rynku skurczyła się w tym czasie o ok. 8 proc., do 9,7 mld zł.

>>> Czytaj też: Polacy oszczędzają nawet ma wódce. Alkohole z przemytu hitem na rynku

Reklama