Wcześniej PERN podawał, że do zawarcia umowy dojdzie 12 września. Jak poinformował w czwartek PAP rzecznik PERN, Roman Góralski, zmiana terminu podpisania umowy z Oiltanking spowodowana jest kwestiami organizacyjno-technicznymi.

Oiltanking to jeden z największych na świecie podmiotów specjalizujących się w usługach logistycznych magazynowania i przeładunku ropy, gazu i produktów chemicznych. Posiada i zarządza 72 terminalami w 22 krajach, w tym m.in. - oprócz Niemiec - w Argentynie, Brazylii, Chinach, Danii, Estonii, na Węgrzech, w Omanie, Singapurze i w USA.

Umowa joint venture między oboma podmiotami ma zostać zawarta 20 września w warszawskiej siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych.

Projekt budowy gdańskiego terminalu przy udziale PERN i partnera zagranicznego w maju pozytywnie zaopiniowało kolegium Ministerstwa Skarbu Państwa. Jak podawał wówczas PERN, terminal do przeładunku i magazynowania paliw ma być wybudowany w Porcie Gdańskim do 2013 r. Wartość inwestycji szacowana jest na co najmniej 800 mln zł.

Reklama

Wcześniej prezes PERN Robert Soszyński informował PAP, że budowa bazy w Gdańsku i zwiększenie pojemności magazynowych z 2,8 mln do ponad 3,5 mln metrów sześciennych to priorytetowe cele spółki do 2014 r. W tym czasie grupa PERN powinna osiągnąć przychody na poziomie ponad 2 mld zł.

Planowana pojemność magazynowa bazy w Gdańsku ma wynieść około 400 tys. metrów sześciennych z przeznaczeniem na ropę naftową i dodatkowe ponad 300 tys. metrów sześciennych na produkty paliwowe i chemiczne. Przewidywane obroty mają kształtować się na poziomie około 200 mln zł rocznie.

PERN jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Tłoczy ropę z Rosji (około 50 mln ton rocznie) do rafinerii polskich - PKN Orlen i Grupy Lotos oraz do rafinerii niemieckich - PCK Schwedt i Mider Spergau. Przesyła również surowiec tranzytem do gdańskiego Naftoportu, w którym ma udziały.

PERN posiada także udziały w spółce Operator Logistyczny Paliw Płynnych, posiadającej bazy magazynowe w całym kraju oraz w spółce Siarkopol Gdańsk, zajmującej się przyjmowaniem, składowaniem, przeładunkiem i spedycją m.in. siarki granulowanej, oleju opałowego i napędowego.