Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Antal International, większość menedżerów finansowych za najbardziej atrakcyjne uznaje zatrudnienie w wielkich międzynarodowych koncernach. Wiedzę o firmie zdobywają z biuletynów informacyjnych firm i od znajomych pracujących w danym przedsiębiorstwie.

>>> Czytaj też: Aby zarobić na tydzień urlopu, musimy pracować 20 dni

Czołówkę najbardziej pożądanych pracodawców w bankowości i finansach otwiera Grupa BRE (14 proc. głosów), na drugim miejscu plasuje się ING (9 proc.), a na trzecim Nordea. Wysoką pozycję zajmuje także BNP Paribas i Deutsche Bank.

Coraz większą popularnością wśród specjalistów cieszą się powstające w Polsce centra finansowo-księgowe. Liderem rankingu jest centrum biznesowe Amway (14 proc. głosów). W czołówce znalazła się także Coca-Cola (13 proc.), Tate & Lyle (11 proc.), Nycomed (10 proc.) i IKEA (6 proc.)

>>> Czytaj też: O pracę najłatwiej na południu Polski

„Jako najbardziej pożądani pracodawcy wybierane są przede wszystkim centra, które dopiero od niedawna istnieją na polskim rynku. Pracownicy liczą, że nowo powstałe centra będą w stanie zaoferować im stanowiska obejmujące szerszy zakres obowiązków, większą odpowiedzialność oraz decyzyjność. Mają też nadzieję, że to przełoży się na wyższe wynagrodzenie i bardziej atrakcyjne benefity.” – mówi Monika Dymkowska, Team Leader Antal International.

Aż 58 proc. osób objętych badaniem przyznało, że najważniejszym powodem, dla którego chcieliby podjąć pracę w danej firmie jest jej wielkość i prestiż. 5O proc. ankietowanych wskazało za najistotniejszy styl zarządzania i kulturę organizacyjną, a 42 proc. - wynagrodzenie i benefity. „W chwili obecnej, kiedy wiele banków przechodzi zmiany właścicielskie, a branża jeszcze nie do końca otrząsnęła się ze spowolnienia gospodarczego, kandydaci sceptycznie podchodzą do możliwości zmiany zatrudnienia. Z moich obserwacji wynika, że jeśli jednak rozważają taką możliwość, podstawowe znaczenie dla nich ma ustabilizowana pozycja danego banku na rynku, jego wielkość i prestiż oraz brak gwałtownych zmian w strukturze właścicielskiej firmy” – tłumaczy Daria Wancicka z Antal International.

Możliwości awansu i rozwoju oferowane przez pracodawcę są powodem wyboru danej firmy dla 39 proc. respondentów, a szkolenia – dla 21 proc. Niejednokrotnie najbardziej pożądani pracodawcy finansują wybranym pracownikom studia MBA oraz oferują możliwość uczestnictwa w dodatkowych szkoleniach specjalistycznych i językowych czy indywidualnych treningach doskonalenia umiejętności – czytamy w raporcie.

>>> Polecamy: Szeregowy pracownik kontra menedżer - rośnie zarobkowa przepaść w Polsce