Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin zapewnia, że lotnisko będzie mogło obsługiwać pierwsze rejsy samolotów już na Euro 2012. „Operacyjnie lotnisko będzie gotowe w czerwcu 2012 – oznacza to, że lotnisko w czerwcu będzie mogło przyjąć pierwszych pasażerów” – powiedziała portalowi Forsal.pl Magdalena Bojarska z Biura Handlowo-Marketingowego spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin.

>>> Polecamy: Polskie lotniska - jako jedyne będą gotowe na Euro 2012 (MAPA)

Na razie wciąż nie wiadomo, jakie linie będą latać z Modlina. Jednak być może dowiemy się czegoś więcej w ciągu kilku najbliższych tygodni. „Jeśli chodzi o przewoźników będziemy wiedzieli więcej po targach World Routes 2011 w Berlinie” - dodaje Bojarska.

World Routes Development Forum to międzynarodowe targi branży lotniczej, które w tym roku odbędą się w dniach 2 – 4 października w Berlinie.

Reklama

Do lotniska będzie można dojechać pociągami. W tym celu spółka Koleje Mazowieckie kupiła za ponad 75 mln euro 16 nowoczesnych pociągów ELF, które zostały wyprodukowane w zakładach Pesa Bydgoszcz. W sierpniu nowe składy trafiły do eksploatacji.

>>> Czytaj też: 16 pociągów typu "Elf" trafiło do Kolei Mazowieckich (ZDJĘCIA)

Port Lotniczy Warszawa-Modlin, jako lotnisko wspomagające warszawski port Chopina, ma obsługiwać przewozy międzynarodowe (na liniach krótkiego i średniego zasięgu) oraz przewozy krajowe między portami regionalnymi. Z szacunków władz lotniska wynika, że już w 2013 r. port będzie mógł obsłużyć 1,8 mln pasażerów przy około 18 tys. operacji lotniczych rocznie.

Dwukondygnacyjny nowy terminal o powierzchni nieco ponad 12 tys. m kw. został zaprojektowany przez APA Kuryłowicz & Associates, a koszt całej inwestycji w Modlinie, łącznie z drogą startową i niezbędną infrastrukturą wynosi ok. 300 mln zł.

Aby obejrzeć galerię zdjęć z budowy lotniska w Modlinie kliknij w obrazek poniżej.

ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (18) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (17) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (16) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (15) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (14) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (13) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (12) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (11) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (10) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (9) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (8) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (7) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (6) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (5) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (4) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (3) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (2) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Port lotniczy Modlin – zdjęcia z budowy (1) fot. materiały prasowe / Forsal.pl
ikona lupy />
Porównanie obecnego stanu budowy (wrzesień 2011) z wizualizacją obrazującą docelowy wygląd terminalu w Modlinie (2). Fot. materiały Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin / Forsal.pl
ikona lupy />
Porównanie obecnego stanu budowy (wrzesień 2011) z wizualizacją obrazującą docelowy wygląd terminalu w Modlinie. Fot. materiały Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin / Forsal.pl