Jak poinformował we wtorek bank, kredyt w wysokości 180 mln euro zostanie przeznaczony na sfinansowanie 177 pilnych projektów remontu i odbudowy dróg po szkodach, jakie spowodowała w zeszłym roku powódź. Prace remontowe rozpoczęto w 2010 roku, a ich zakończenie przewiduje się w 2013 roku.

Natomiast kredyt w wysokości 120 mln euro zostanie wykorzystany na sfinansowanie pierwszego etapu wprowadzenia systemu elektronicznego systemu poboru opłat drogowych dla pojazdów cięższych niż 3,5 tony i autobusów na sieci około 580 km autostrad, 554 km dróg szybkiego ruchu i 440 km dróg krajowych w Polsce. System e-myta będzie stopniowo poszerzany w miarę rozbudowy sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu.

>>> Czytaj też: Autostrada z błota, pyłów i lodu, czyli jak się buduje w Polsce

Kredytobiorcą obu kredytów jest Bank Gospodarstwa Krajowego, a promotorem projektów jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Reklama

"Środki EBI pomogą w przywróceniu efektywności transportu drogowego w sytuacji, kiedy istniejąca infrastruktura boryka się z problemem ograniczonej przepustowości wynikającej ze szkód wyrządzonych przez powódź w 2010 roku. Finansowanie EBI przyczyni się również do rozbudowy systemu zdalnego pobierania opłat drogowych od pojazdów komercyjnych w Polsce, a to z kolei, dzięki bardziej płynnemu przepływowi ruchu, przyniesie skrócenie czasu podróży" - powiedział cytowany w komunikacie banku wiceprezes EBI Anton Rop.