Gracze kupili ok. 250 tys. kopii gry "Wiedźmin 2", czyli połowę premierowego nakładu w wersji na konsolę X-Box, w pierwszym tygodniu sprzedaży, poinformował CD Projekt Red.

Spółka chce sprzedać co najmniej 1 mln egz. gry w tej wersji w ciągu 12 miesięcy.

"Pierwszy tydzień sprzedaży udowodnił ogromny potencjał naszej gry. Doskonałe recenzje i zainteresowanie graczy pokazuje, że udało nam się zrealizować strategiczny cel skutecznego wejścia na rynek gier konsolowych, który jest kluczowy z biznesowego punktu widzenia. Chcemy sprzedać co najmniej milion sztuk Wiedźmin 2 na Xboxa 360 przez pierwsze 12 miesięcy. Równolegle będziemy aktywnie wspierać sprzedaż wersji PC oraz Wiedźmina pierwszego na PC i Mac" - powiedział prezes Adam Kiciński, cytowany w komunikacie.

Spółka podała, że edycja rozszerzona "Wiedźmina 2" przez kilka dni, zarówno przed, jak i po premierze znajdowała się w pierwszej piątce najpopularniejszych tytułów w największych sklepach Amazon i była bestsellerem sieci GameStop – amerykańskiego sprzedawcy gier wideo posiadającego 6,5 tys. sklepów na całym świecie.

Gra polskiego studia w pierwszym tygodniu sprzedaży znalazła się na pierwszym miejscu Top 40 Entertainment Software Chart, zestawienia sprzedaży detalicznej gier w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dystrybutorem "Wiedźmina 2" na konsole Xbox 360 na terytorium USA, Kanady i Meksyku jest Warner Bros. Interactive Entertainment.

Reklama

Na terenach Europy Zachodniej, Azji, Pacyfiku oraz Ameryki Centralnej i Południowej dystrybutorem jest Namco Bandai. Gry "Wiedźmin" są oparte o bestsellerową serię powieści i opowiadań Andrzeja Sapkowskiego.

W 2011 roku grupa CD Projekt RED miała 26,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 3,45 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 139,95 mln zł wobec 50,45 mln zł.