Inauguracja linii spółki Ntv, kierowanej przez prezesa Ferrari, Lucę Cordero di Montezemolo, zbiegła się z długim weekendem. Wszystkie miejsca w pierwszych pociągach zostały wykupione.

Na razie między północą a południem Włoch jeżdżą dwa składy. Ich liczba wzrośnie od 5 maja. Od października nowe linie kolejowe dysponować będą 12 składami. Są w nich trzy klasy podróży, a ponadto wagon kinowy, bezpłatny internet, telewizja satelitarna.

>>> Czytaj też: Polska Szybka Kolej w 2020 roku? Szanse są zerowe

Na trasie między Mediolanem a Neapolem pociągi zatrzymują się w Bolonii, Florencji i Rzymie.

Reklama

To konkurencja dla kolei dużych prędkości o nazwie Czerwona Strzała państwowej spółki. Ceny w obu firmach są zbliżone.

Nowe linie kolejowe chcą zdobyć 20-25 procent rynku do 2014 roku.