Wszystkie zamówione przez lubelski Zarząd Transportu Miejskiego trolejbusy będą dwunastometrowe
i w pełni niskopodłogowe. Dostawcą osprzętu elektrycznego jest polska firma Medcom. Pojazdy wyposażone zostaną w napęd alternatywny - agregat prądotwórczy pozwalający pokonać dalszą część trasy w przypadku odcięcia zasilania trakcyjnego. Dla wygody i bezpieczeństwa podróżujących w pojazdach znajdzie się system wewnętrznego monitoringu oraz biletomaty. Klimatyzowana będzie zarówno kabina kierowcy, jak i przestrzeń dla pasażerów.

„Zamówienie kolejnych trolejbusów Trollino przez Lublin dowodzi o ich jakości oraz niezawodności. To powód do dumy, ale równocześnie wyzwanie, przed którym staje nasza firma. Dołożymy wszelkich starań, aby zaoferowane przez nas nowe pojazdy odpowiadały potrzebom mieszkańców Lublina – tak, jak w przypadku poprzednich dostaw.” – mówi Małgorzata Olszewska Członek Zarządu Firmy, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu.

Trolejbusy marki Solaris są dobrze znane mieszkańcom stolicy Lubelszczyzny, na ulicach której pojawiły się w 2008 roku. Co więcej, to właśnie do Lublina trafił jubileuszowy 500 Trollino wyprodukowany przez podpoznańskiego producenta.

Pierwszy w historii Solarisa niskopodłogowy trolejbus dostarczony został w 2001 roku Przedsiębiorstwu Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, rozpoczynając tym samym nowy etap w rozwoju tych pojazdów. Od czasu swojej premiery elektryczne pojazdy z Bolechowa cieszą się sporą popularnością. Polskie trolejbusy znalazły klientów w 14 europejskich krajach, wożąc mieszkańców między innymi Bolonii, Budapesztu, Neapolu, Rzymu, Rygi, Salzburga, Tallina, Tychów czy Wilna.