Przejmowana spółka ma w swoim zasięgu 18,3 tys. gospodarstw domowych, którym oferuje kompleksowe usługi, w tym telewizję cyfrową i szybki internet.

"Przejęcie spółki Diana jest elementem naszej strategii, której jednym z kluczowych celów jest konsolidacja rynku operatorów kablowych. Dzięki akwizycji operatora Diana obejmujemy większość obszaru obsługiwanego przez sieci kablowe w Stalowej Woli. Przejęcie bardzo dobrej jakości sieci oraz cennej bazy abonentów, daje nam możliwość kompleksowej ekspansji w tym mieście, a także wzrostu sprzedaży usług dla biznesu na nowym obszarze" - powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Firma podała, że wartość umowy nie odbiega od standardu tego typu transakcji zawieranych przez spółkę.

"Przejęcie kolejnej znaczącej spółki w bieżącym roku oznacza wielokrotnie zapowiadane przyspieszenie realizacji strategii konsolidacji rynku oraz realizację celu emisji obligacji" - dodał Rogowski.

Reklama

Od 1 sierpnia 2012 toczyć się będzie planowane na maksimum 45 dni badanie przejmowanej spółki (due diligence), po którym zostanie ustalona ostateczna cena zakupu. Na dzień podpisania umowy spółka Diana sprzedała ok. 28 tys. usług (RGU).

Liczba sprzedanych usług (RGU) przez Multimedia Polska wzrosła na koniec marca 2012 r. o blisko 12% (160 tys.), do ponad 1,54 mln, w porównaniu do stanu na koniec marca 2011 r. wzrost zanotowano zarówno dzięki akwizycjom i rozwojowi organicznemu.

Wskaźnik RGU/abonenta (czyli średnia liczba usług sprzedawanych statystycznemu klientowi spółki) wzrósł do 2,11 wobec 1,98 przed rokiem. Według informacji medialnych, trwa proces sprzedaży samej spółki Multimedia Polska. Na krótkiej liście chętnych ma znajdować się UPC oraz cztery fundusze inwestycyjne.