Japońska firma Hitachi, która wyposażyła w pociągi brytyjską stronę połączenia kanału La Manche, dostarczy kolejne 92 pojazdy brytyjskiemu departamentowi transportu. Wielki projekt modernizacyjny jest wart 4,5 mld funtów.

W ramach programu Intercity Express brytyjskie władze chcą zastąpić 125 starych pociągów nowymi pojazdami o większych możliwościach technicznych. Projekt ma na celu zakup nowych pociągów i modernizację jednej z głównych linii kolejowych - Great Western Main Line, ciągnącej się od Londynu na zachód kraju. Co ciekawe, linia ta nie jest zelektryfikowana, zaś jej część jest uznana za zabytek.

Hitachi złoży flotę 92 pociągów w nowej fabryce w Newton Aycliffe w hrabstwie Durham w Wielkiej Brytanii. Firma ma zamiar również utworzyć sieć obsługi maszyn w Bristolu, w Zachodnim Londynie, w Doncaster, a także zmodernizuje sieć już istniejących zakładów Hitachi w całej Wielkiej Brytanii.

“Hitachi to jedna z największych firm międzynarodowych, które inwestują na taką skalę w Wielkiej Brytanii” – mówiła Justine Greening, sekratarz w brytyjskim departamencie transportu.

Reklama

„Inwestycja Hitachi oznacza dla Wielkiej Brytanii stworzenie 730 miejsc pracy oraz budowę fabryki, w którą może być zaangażowanych ok. 200 miejsc pracy, a także tysiące miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw” – dodała Greening.

W finansowanie inwestycji jest zaangażowanych w sumie 10 banków, m.in. HSBC, Lloyds, Bank of Tokyo-Mitsubishi.