Art&Business to najstarsze polskie czasopismo o sztuce i rynku sztuki. Od 2010 roku większościowym akcjonariuszem jest notowany także na rynku NewConnect dom aukcyjny Abbey House.

Pierwszy numer magazynu ukazał się w 1989 roku jako gazeta aukcyjna. Aktualnie nakład magazynu wynosi 14 000 egzemplarzy, a zwroty nie przekraczają 25 proc. W portfolio spółki wchodzi wersja anglojęzyczna i elektroniczna miesięcznika oraz portale: www.artbiznes.pl, www.sjaksztuka.pl i www.artifakt.pl. Oprócz tego Art&Business rozpoczął ostatnio wydawanie lżejszej, gazetowej wersji dodawanej co miesiąc do "Gazety Wyborczej".

Do obrotu na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy zostanie dopuszczonych 10 mln istniejących akcji. Spółka podczas debiutu nie planuje emisji nowych akcji, właściciele także nie planują sprzedaży swoich udziałów. Jak tłumaczy Jakub Kokoszka, prezes Art & Business Magazine S.A., spółka na razie nie potrzebuje dodatkowego zastrzyku kapitału.

"Zapotrzebowanie kapitałowe debiutującej spółki do momentu osiągnięcia progu rentowności było finansowane przez pożyczki od większościowego akcjonariusza. Zostały one rozliczone pod koniec ubiegłego roku w formie konwersji długu na udziały (wtedy jeszcze w spółce z.o.o.). W ten sposób Art&Business Magazine S.A. jest wolny od zobowiązań i posiada wystarczające zasoby do kontynuowania działalności. To spowodowało brak konieczności emisji serii B" - tłumaczy Kokoszka. Jednak dodaje, że spółka nie może wykluczyć nowych emisji akcji w przyszłości.

Reklama

W pierwszym kwartale 2012 roku przychody spółki wyniosły 440 tys. zł, przynosząc po raz pierwszy od 2010 roku zysk netto i osiągając tym samym próg rentowności. Jak mówi prezes Kokoszka, dzięki przekroczeniu tego progu spółka jest w stanie sama się finansować, a 2012 roku planuje zamknąć zyskiem netto.