Dwustumetrowy skład zabierze 470 pasażerów.

Jak podkreśla we wtorek dziennik "Il Messaggero" to prawdziwe technologiczne cacko włoskich kolei państwowych zostało wyprodukowane przez firmy z Włoch we współpracy z kanadyjskim Bombardierem.

Pociąg Frecciarossa 1000, który odległość Rzym-Mediolan pokona w rekordowo krótkim czasie 2 godzin i 20 minut, będzie w najbliższym czasie testowany, a zacznie regularnie kursować w 2014 roku. Supernowoczesny pociąg jest połączeniem luksusu, komfortu, bezpieczeństwa i poszanowania zasad oszczędzania energii oraz ochrony środowiska. Mknąć będzie po torach niemal bezszelestnie, a pasażerowie nie będą odczuwać wibracji.

Ale to także najpiękniejszy pociąg na świecie - zapewniają włoscy projektanci z konsorcjum, które na zamówienie włoskich kolei państwowych zrealizuje łącznie 50 takich składów, każdy w cenie prawie 31 milionów euro.

To odpowiedź państwowych kolei Trenitalia na okrzyknięty niedawno najnowocześniejszym w Europie pociąg Italo, który wprowadziła na tory pierwsza na Starym Kontynencie całkowicie prywatna spółka kolejowa, powiązana z firmą Ferrari. Italo, osiągający prędkość do 300 kilometrów na godzinę, kursuje od maja między Mediolanem na północy, a Salerno na południu Włoch.