Chiński Lenovo zapowiedział, że kupi brazylijskiego producenta sprzętu elektronicznego CCE, w celu częściowego przeniesienia produkcji laptopów i zwiększenia swojej sprzedaży na terenie Ameryki Łacińskiej.

Wartość transakcji ustalono na 148 mln dolarów. Za tę sumę Lenovo kupi 100 proc. udziałów brazylijskiego CCE i wszelkie prawa do jego produktów.

Transakcja ma być sfinalizowana w pierwszym kwartale 2013 roku i według zapowiedzi prezesa koncernu Lenovo Yang Yuanqinga, pozwoli podwoić sprzedaż komputerów na rynku brazylijskim, który jest trzecim co do wielkości rynkiem komputerowym świata, za USA i Chinami.

Po przejęciu CCE, Lenovo zwiększy swoje udziały w rynku brazylijskim z obecnych 3,6 do 7 procent. CCE jest znaczącą firmą na terenie Brazylii i jej przychody w 2011 wyniosły 792 mln dolarów.

Założyciel firmy CCE i jej obecny prezes Roberto Sverner powiedział, że połączenie z Lenovo pozwoli firmie na dalszy rozwój i wzmocnienie konkurencyjności jej wyrobów.

Reklama

Zgodnie z oświadczeniem Lenovo, linia produktów CCE będzie w większości zachowana i cechowana dotychczasową marką.

W końcu sierpnia Lenovo poinformowało o wspólnym przedsięwzięciu z japońskim producentem komputerów NEC, w ramach którego w końcu tego roku otwarta zostanie nowa montownia laptopów w Japonii. Pomoże ona koncernowi w ciągu trzech najbliższych lat opanować 30 proc. japońskiego rynku komputerów osobistych.

Lenovo jest drugim po amerykańskim Dellu producentem komputerów osobistych na świecie i ma 14,9 proc. udziałów w rynku światowym. Fachowcy oceniają, że jeszcze w tym roku firma ta wyprzedzi Della i zajmie pierwsze miejsce. Chiński producent znacznie rozwinął się po zakupie działu produkcji laptopów od amerykańskiej firmy IBM w 2005 roku. Na liście najlepiej rozpoznawalnych marek świata jest na 131,, najwyższej pozycji wśród firm chińskich.