Automatyczny system odprawy przed podróżą powstaje w ramach programu inwestycyjnego w poprawę komfortu podróży i wygody pasażerów, wartego 5 mld funtów – napisały dzisiaj British Airways w komunikacie. Testy rozpoczną się w tym miesiącu na wybranych podróżnych wylatujących z Francji.

Klienci będą odprawiani „automatycznie” 24 godziny przed lotem, zostanie im przypisane miejsce w samolocie i otrzymają swoją elektroniczną kartę pokładową. W ten sposób oszczędzą czas, jaki straciliby przy tradycyjnej odprawie.

Po serii testów usługa ma ruszyć wiosną przyszłego roku a pod koniec 2013 r. objąć wszystkich pasażerów linii.

"Nasi Klienci mają na głowie ważniejsze rzeczy niż sama podróż, np. naglące sprawy zawodowe czy spakowanie walizek dzieci. Naszym celem jest ograniczenie formalności do minimum dzięki udostępnieniu podróżnym możliwości automatycznej rejestracji i elektronicznego przesłania karty pokładowej. Pozostanie im tylko nadać bagaż i spokojnie udać się na pokład samolotu” – powiedział Frank van der Post, jeden z dyrektorów marketingowych British Airways.

Reklama

Brytyjskie linie lotnicze wprowadzają też inne dodatkowe usługi. Jedną z nich jest opieka osobistego portiera dla klientów First and Gold Executive Club odlatujących z Terminala 5 na lotnisku Heathrow. Pracownicy obsługi są dostępni również dla pasażerów na lotniskach JFK w Nowym Jorku, oraz Hong Kong International Airport.