Tak źle w motoryzacji nie było od dawna, więc promocji na auta będzie więcej.
Ubezpieczyciele atrakcyjnymi polisami starają się wspomóc dilerów samochodowych i firmy leasingowe. Wszystko po to, aby zwiększyć sprzedaż nowych pojazdów.
I w sierpniu, i we wrześniu liczba zarejestrowanych nowych aut nie przekroczyła 20 tys. sztuk. Tak źle nie było od dawna. Dealerzy sięgają po kolejne sposoby na przyciągnięcie klienta. Po promocjach i bonusach przyszedł czas na ubezpieczenia samochodów.
Reklama
Europ Assistance Polska dokłada program przedłużonej gwarancji przy zakupie infiniti. Zapewnia on pomoc w razie awarii pojazdu na terenie Polski i krajów europejskich do 2 lat po zakończeniu gwarancji producenta. Ubezpieczyciel zapewni holowanie i naprawę pojazdu w autoryzowanej stacji obsługi w Polsce, a jeśli dojdzie do awarii poza granicami kraju, odda pieniądze wydane na likwidację szkody.
Bonusy dla swych klientów przygotowali również sprzedawcy popularnych marek. Dealerzy Renault i Dacii oferują specjalne ubezpieczenia pakietowe w Allianz, PZU i Generali. Dwa pierwsze można odnawiać na preferencyjnych warunkach przez 8 lat eksploatacji, a w przypadku trzeciego ubezpieczyciela – przez 10 lat (a jeśli również poprzedni samochód miał polisę w Generali, nawet przez 12 lat). Polisy obejmują OC, mini car assistance, AC, NNW, zieloną kartę. Stawka ubezpieczenia pakietowego wynosi 3,9 proc. (5,5 proc. dla osób nieposiadających zniżek). Co więcej w pierwszym roku ubezpieczenia w razie kradzieży lub zniszczenia istnieje możliwość wyboru nowego samochodu o takim samym standardzie i wyposażeniu lub wypłata odszkodowania równego wartości fakturowej.
Pełen zakres ubezpieczenia do wyboru z Hestią, Allianzem, PZU, Generali lub Benefią oferuje Honda. Klient w salonie może porównać i wybrać najbardziej odpowiadające mu towarzystwo.
Z kolei Fiat wspomagany przez Mondial Assistance przygotował specjalną opiekę assistance dla takich marek, jak Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia oraz Jeep, obowiązującą przez 2 lata od daty zakupu samochodu. – Gwarantuje ona m.in. naprawę na miejscu lub holowanie, dostarczenie samochodu zastępczego, a także pokrycie kosztów noclegu lub biletów lotniczych – wymienia Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. Zakres terytorialny ochrony assistance obejmuje kraje Unii Europejskiej i dotyczy awarii, wypadku, a także błędu kierowcy (np. zatrzaśnięcia kluczyków w aucie lub zatankowania niewłaściwego paliwa).
Po atrakcyjne polisy sięgnął także BZ WBK Leasing. Oferuje ubezpieczenie AC wystawiane przez BZ WBK Aviva TUO już od 2,9 proc., a także polisę GAP mającą zabezpieczyć przed stratą finansową w razie całkowitego znieszczenia pojazu lub jego utraty.
– W pierwszym roku trwania umowy nie ma opłat za polisę – twierdzi Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK. Obowiązuje ono przy zakupie aut m.in. takich marek, jak Ford, Opel, Peugeot, Mitsubishi, KIA, Fiat i Hyundai.



U dilera jest taniej

W ocenie ekspertów współpraca importerów, dealerów oraz towarzystw ubezpieczeniowych może wyjść klientom tylko na dobre. Specjalne warunki wynegocjowane przez obie strony z reguły są bowiem o wiele atrakcyjniejsze.

Ubezpieczyciele przyznają, że mogą zaproponować niższe składki choćby dlatego, że szkody w przypadku nowych samochodów zdarzają się stosunkowo rzadko. Poza tym w pakiecie są w stanie zaproponować na przykład OC prywatne czy assistance za niższą cenę niż w przypadku wykupywania tego rodzaju ubezpieczenia oddzielnie. Kierowca, który decyduje się na zakup nowego pojazdu z salonu, bardzo często ma również możliwość ubezpieczenia go wraz z majątkiem – na przykład domu czy mieszkania od zdarzeń losowych i kradzieży – oraz wykupienia OC w życiu prywatnym i opiekę zdrowotną. Tego rodzaju pakiet jest korzystny i dla kupującego, i dla firmy ubezpieczeniowej. Ta ostatnia bowiem sprzedaje kilka produktów jednocześnie.

Eksperci zaznaczają jednak, że w każdym wypadku – zanim podejmiemy decyzję o wyborze ubezpieczenia – warto jednak porównać oferty różnych towarzystw i – jeśli mamy na to czas i ochotę – spróbować wynegocjować dla siebie jak najbardziej korzystne warunki ochrony, powołując się chociażby na bezszkodowy przebieg dotychczasowego ubezpieczenia.